Angrerett, retur og reklamasjon
Her finner du informasjon om retur, angrerett og reklamasjon ved kjøp på apotekia.no
Kontakt vårt kundesenter dersom det er påvist eller mistenkte feil eller skader som har oppstått under forsendelsen , eller du ikke finner svar på det du lurer på her.
Retur
Ta kontakt med vårt kundesenter, ha ditt navn og ordrenummer klart så vi raskere kan løse din henvendelse.
Kundesenteret sender deg en returetikett som du kan benytte deg av.
Pakker med returetikett leveres hos bring post-i-butikk.
Vi debiterer (trekker) deg så for returfrakten i tillegg til (kr: 99,-) når pakken ankommer vårt lager.
Husk, varen må være i originalemballasje og ubrukt.
Uavhentede pakker anses ikke som retur og blir belastet for hele frakt kostanden.
Reklamasjon
Dersom en vare har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven. Dersom dette er tilfellet ber vi deg ta kontakt med kundesenteret så snart som mulig.
Vi anbefaler at henvendelsen gjøres skriftlig av hensyn til senere referanser i saken. Reklamasjon må skje innen rimelig tid etter at feilen/mangelen ble oppdaget, og bør skje innen to måneder etter at du mottok varen. Reklamasjon kan senest skje to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn i to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Angrerett
Det er 14 dagers angrerett for varer kjøpt på nett, med unntak av produkter som av hygiene-årsaker ikke har returrett.
- Legemiddler (jmf legemiddelloven §2)
- Medisinsk utstyr (jmf lov om medisinsk utstyr §3)
- Hygieneartikler, hvis forpakningen er åpnet
- Næringsmiddel
Du må melde fra til kundesenteret innen 14 dager etter at du har mottatt varen.
Du kan benytte deg av angrerettskjema som ble sendt deg på e-post sammen med ordrebekreftelsen. Trenger du nytt skjema, kontakt vårt kundesenter og vi sender deg et nytt skjema på e-post.
Varene må være i originalemballasjen. Kostnaden for varen blir satt tilbake på din konto senest 14 dager etter vi har mottatt varen.
Ønsker du å lese mer om angrerett se forbruker rådets sider: https://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/
Refusjon
Når vi har mottatt og behandlet din retur vil du få en bekreftelse på e-post om at vi har tilbakeført/godskrevet beløpet til din konto via den betalingsmåten du benyttet. Pengene vil da være synlig på din konto innen 1-4 virkedager.
Vi håndterer returer og reklamasjoner mandag-fredag 09:00-16:00.